diumenge, 19 de març del 2023

Nous models d'acollida (1)

Javier Alcobre compta l'experiència de passar dels albergs al Housing Led

"M'he dedicat tota la seva vida a l'hostaleria, fins que un dia la pressió diària, perquè era cap de cuina, em va portar a la deriva: van començar així els anys més difícils de la meva vida amb l'addicció a l'alcohol".


Així comença Javier Alcobre, de 41 anys i nascut a Galícia, un dels usuaris que formen part del programa Housing Led que consisteix en compartir un pis amb altres persones fins que pugui ser totalment autònom i amb una vida nova. 


En 2012, Javier va arribar a l'Illa per primera vegada. Aquest any el recorda molt bonic, fins que, al poc, va començar el seu malson: «Em van posar al meu càrrec a 18 cuiners, era molta pressió i sortia de nit fins a tal punt de no dormir ni dues hores», rememora. En 2018, per una complicada situació familiar, va tornar a Galícia i allí va voler posar fi a les seves addiccions, així que va començar en Projecte Home. No obstant això, en tornar a Mallorca va recaure. Va tornar a entrar aquí, a Projecte Home, durant un any. 


Després de sortir, va passar cinc mesos en Ca l’Ardiaca i finalment a Housing Led: «Jo que he passat per albergs, aquest programa d'habitatge és molt millor, els treballadors em diuen cada dia, em sento més autònom però també molt volgut. És un equip que és aquí, apostant per mi cada dia». 


Sobre la convivència, reconeix emportar-se molt bé amb els companys, encara que no tot va ser tan fàcil per a la seva plena adaptació en la llar: «Al principi em va costar. Jo era una persona amb molts diners, i això de veure'm en una casa que no era meva no ho portava bé. Però ja puc dir que avui sento que és la meva llar». 


Javier es troba immers a estudiar electrònica per a així desvincular-se per complet de l'hostaleria, sector al qual «no vull tornar mai més». Compagina aquests estudis amb bregar amb els seus últims problemes personals: la mort del seu pare i el suïcidi d'un cosí fa un any. Però ell no perd ni l'esperança, ni les ganes ni els somnis: «El meu objectiu és trobar ara un treball i deixar l'habitació per a algú que li faci falta». (“Ultima Hora” 17-3-2023) 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada