dilluns, 7 de desembre del 2020

Secrets d'una mirada (41)

Per l'addicció al consum de substàncies tòxiques els seus pares la van llançar de casa

Avui l’entrevistada és una senyora de 40 anys nascuda a Felanitx, però de pares peninsulars. 

Quant tenia cinc anys els seus pares es separaren. “Amb mon pare no tinc cap relació, en canvi, amb ma mare ens duem bé: avui mateix ha vingut i hem anat a prendre una cafè juntes”. 

No més ha estudiat l’Ensenyança General Bàsica (EGB), perquè ben aviat es va haver de posar a fer feina: Alcampo, Carrefour, Hotels de Cala D’Or, Eroski i Aldi de Manacor. 

“Sentimentalment he estat desafortunada, perquè he tingut al llarg de la meva vida cinc parelles i de la segona tinc un fill de 18 anys que viu amb ma mare a Felanitx i fa feina a l’Associació de malalts mentals “Estel de Llevant”.  

Ha estat addicta al consum de substàncies tòxiques, motiu pel qual va ser acomiadada de la llar dels seus pares: “Després d’aquest comiat, vaig ingressar a l’Alberg per primera vegada ara fa dos anys i vaig estar deu mesos. Vaig haver de sortir per tenir problemes amb una marroquina.” 

Tanta sort que tenia un cotxe i me'n vaig allotjar en ell dos mesos junt amb una altra usuària de l’Alberg, però els veïnats em llevaren la matrícula i la grua el se’l va emportar”. 

Després se’n va anar a viure a un magatzem un parell de mesos juntament amb dues persones mes, però finalment  desallotjats per la policia també se’n varen haver d’anar, encara que l'amo no presentà denúncia. 

Finalment vivia a una vaqueria: “Vaig viure amb una parella a una vaqueria i una altra persona que va resultar ser addicta a l’alcohol. Allà començà l’infern, perquè a més de tenir la temptació de l’alcohol del convidat, la meva parella era consumidor de substàncies tòxiques i els darrers mesos em pegava”.  

“El consum de les drogues de la meva parella li va conduir a cometre un robatori i agredir a una persona major; per tot això va ser condemnat per la justícia i ingressat a presó.”  

Però com que les desgràcies mai venen soles, l’entrevistada d’avui va ser infectada pel Covid-19 el mes de març passat mentre estava a la vaqueria i ingressada a l’Hospital de Manacor: 

 “No puc saber com em vaig infectar, perquè no més sortia per demanar per menjar i les dues persones que vivien amb mi varen esser negatius del Covid-19 i confinats dues setmanes a l’Hospital de Manacor. Em treien sang tres vegades amb al dia, proba PCR per dins la boca i els vespres em posaven dues injeccions.” 

“Ara fa deu dies que som a l’Alberg, ja per segona vegada. Ara sí, he trencat amb l’alcohol de forma radical, estic còmoda i em duc molt be amb totes les usuàries i som conscient de que no més jo som la responsable de la meva situació”. 

Actualment te una parella que també és usuari de l’alberg i que treballa juntament amb el seu fill a l’Associació “Estel de Llevant”. 

“La meva il·lusió és trobar una feina per poder sobreviure autònomament, recuperar la meva família, llogar una caseta o una habitació i estar en pau amb la societat i amb mi mateixa”. 

Manifesta reiteradament la seva gratitud a l Fundació Trobada per tots el serveis rebuts, atencions personalitzades dels professionals i per l’ambient familiar del centre.


 



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada