dijous, 14 de gener del 2021

Protagonistes de l'Alberg (12)

Amb el menjador i centre de dia pels usuaris l'any 2017 va començar una nova etapa a l'Alberg de Manacor

Una vegada transcorreguts els dos anys del contracte que es va signar amb l’Institut d’Afers Socials (IMAS) del Consell de Mallorca i també els dos anys de pròrroga, es va convocar un nou concurs pel servei d’acollida nocturna a la Part Forana de Mallorca. 

Havien sonar campanes que es volia modificar els sistema de finançament d’aquest servei, assignant a les empreses concessionàries una quantitat de diners per usuari i dia, però fins aquest moment no s’ha dut a terme. 

A l’any 2017 es convoca un nou concurs però amb unes prescripcions tècniques diferents.  

Així en la definició del servei diu:El servei que es necessita contractar és un servei d’Alberg que faci de porta d’entrada a la Xarxa d’Inserció Social a la Part Forana de Mallorca i estigui totalment articulat amb la resta de serveis de la Xarxa, tant d'allotjament com de programes de valoració i acompanyament i les persones beneficiàries del servei seran persones en situació o en risc d’exclusió social, majors d’edat i d’ambdós sexes que no tinguin sostre”.  

La dotació d'infraestructures, materials, àmbit d’actuació, capacitat del servei de 25 places, definició del contingut i funcionament del servei ja es contemplava a l’anterior contracte i segueixen igual. 

Les novetats essencials són en primer lloc que “la licitació surt en dos lots, un per al servei d'acollida en alberg i l'altre per al càtering per a servir el menjar als usuaris del nou servei” . La Fundació Trobada no es va presentar al servei de càtering i es va adjudicar a una altra empresa.  

En segon lloc “l'horari serà complert, és a dir 24 hores tots els dies de l'any. Els usuaris de l'Alberg, però, podran gaudir del servei les 24 hores. L’empresa adjudicatària ha de garantir la permanència de persones encarregades durant l’horari de prestació del servei”. 

El funcionament del servei es regeix pel Reglament de règim intern realitzat per part de l’empresa adjudicatària amb el vist i plau del Director encarregat del seguiment del contracte per part de l’IMAS.  

El servei ha de funcionar amb els plans individuals d’Intervenció (PII) que ha de gaudir cada usuari. Els PII hauran de ser realitzats pel personal del Servei a partir de les valoracions tècniques fetes pels professionals de l’Equip de Valoració de la Xarxa i els del Servei.  

Així a l’any 2017 comença una nova etapa de la Fundació Trobada amb la gran responsabilitat que suposa la prestació d’un servei permanent. 

Tal com es contemplava al contracte, als dos anys de contracte, s’han fet les dues pròrrogues anuals i s’està a les portes de la caducitat del contracte. 

La demanda del servei segueix augmentant amb una llista d’espera que a moments iguala i supera el nombre de places de l’alberg. Això afegit a les actuals crisis sanitària i econòmica produïdes pel Covid-19, fa pensar que es mantindrà l’oferta pública d’acollida nocturna a la Part Forana de Mallorca.


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada