divendres, 10 de gener del 2020

Voluntariat

Alumnes de La Salle de Manacor proposen serveis de voluntariat a l'Alberg de la Fundació Trobada

El voluntariat, tal i com el seu nom indica, és un procés allunyat d’imposicions i / obligacions. Almanco, des del punt de vista de la Fundació, entenem que la millor actuació voluntària arriba quan aquella persona veu el sentit i la necessitat de fer-la.

En aquest cas, l’alumnat de 4t d’ESO de La Salle ha fet la proposta de realitzar algun acte voluntari a l’Alberg per persones sense sostre de la Fundació Trobada. La iniciativa per part de l’alumnat va ser rebuda per una docent del centre educatiu. Aquesta, no va dubtar ni un segon en la possibilitat de fer-ho possible i es va contactar amb el servei per gestionar-ho.

Part dels professionals de l’equip de la Fundació Trobada es va dirigir al centre educatiu per donar a conèixer una mica el funcionament del servei i valorar les possibles activitats davant les necessitats de les persones beneficiàries del servei. L’alumnat, en tot moment es va mostrar participatiu, curiós i encoratjat i varen sorgir varies propostes les quals s’han anat perfilant a mesura que ha passat el temps.

El procés és planificat i estructurat en 4 dies en els quals venen diferents alumnes a realitzar activitats lúdiques en les quals tan l’alumnat com els usuaris i usuàries s’han pogut conèixer. Al final l’alumnat va preparar una felicitació de Nadal en forma de carta, moment molt emotiu i important per part de tot el servei. Aquests espais han estat molt motivadors i positius pels usuaris i usuàries i, a la vegada, molt constructius i inclusius per tot l’alumnat.

Venir al centre per conèixer la realitat de les persones que es troben en risc o exclusió social i oferir el seu temps, alegria, ajuda, afecte, empatia,... és molt important per construir una societat més inclusiva.

Gràcies alumnes per eliminar etiquetes, per posar-vos les ulleres inclusives, per venir amb una mirada molt neta. I, també, gràcies a la professora i centre educatiu en general per partir de les il·lusions, interessos i motivacions de l’alumnat per construir processos d’ensenyament i aprenentatge. Tant de bo cada vegada hi hagi més compromís educatiu per construir aprenentatges vitals i significatius: que tingui cabuda a l’escola de tots/es i per a tots/es.

Gràcies per la vostra il·lusió, només així la societat s’encamina cap a la inclusió de tots i totes.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada