Després de quatre licitacions -tres fallides- l'IMAS del Consell de Mallorca adjudica a la Fundació Trobada el Servei d'Alberg per a la Part Forana de Mallorca
Cas insòlit a la
història de les licitacions del Consell de Mallorca que s’hagi d’arribar a una
quarta licitació per adjudicar un servei, segons manifesten persones acreditades.
La Fundació Trobada
ha vingut funcionant in-interrompudament des del mes de maig de 1992 amb el
seus propis recursos econòmics, ajudes esporàdiques de voluntaris, donants i
simpatitzants fins a l’any 2013 en que es va signar el primer contracte amb
l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS).
A l’any 1917 es va
signar un nou contracte -sempre com adjudicatària del concurs corresponent- per
dos anys, per lo tant, des de l’any 2019 fins avui hi ha hagut quatre anys de
pròrrogues del mateix contracte, amb uns inexplicables problemes administratius
propis dels pagaments de contractes prorrogats.
No es el lloc aquí
per detallar els motius de les licitacions fallides, que, en general, han estat
de caire jurídic-administratiu amb criteris excessivament rigoristes, màxim
tenint en comte que, a tres de les quatre licitacions, la Fundació Trobada era
l’única entitat licitant.
La naturalesa de la
licitació i la dotació pressupostària exigia que l’àmbit del concurs fos
europeu, el que requeria la publicitat corresponent i altres característiques
específiques que distingien aquesta licitació de les anteriors, ocasionant que l’Administració
Publica mirés més prim.
Les dotacions
d’infraestructura i material necessaris exigides a l’adjudicatària en el contracte
actual no són significativament diferents a les que ja es disposava amb anterioritat: en concret dependències per allotjar 25 usuaris/usuàries,
cuina, dormitoris, menjador/sala d’estar,
banys, bugaderia, neteja, aigua, electricitat, telèfon, fax, internet,
estris de cuina i electrodomèstics adients (microones, cafetera, torradora. .
.)
Les novetats més
importants es refereixen a la dotació de personal i a l’autonomia de la cuina
que abans era un servei diferenciat prestat directament per l’IMAS.
En quanta a la cuina,
el contracte dona opció a que el servei pugui ser ofert per un càtering, si bé s'ha de comptar amb les instal·lacions
mínimes de preparar berenars i per a la conservació en fred i regeneració
menjars calents.
S’ha optat per el
servei de càtering signant un contracte amb el servei de càtering de la
Fundació Aproscom, entitat que compta amb un equip humà i
unes instal·lacions preparades, modernes i a punt per donar resposta a la
diversitat culinària que avui es demanda, al mateix temps que treballa
pel seu principal objectiu que és la inclusió de les persones amb discapacitat
intel·lectual, originant-se així una sinergia entre ambdues entitats signants especialitzades
en la protecció de persones vulnerables.
En quant a la dotació
de personal, augmenta el 100%, ja que es passa de 5 a 10 treballadors i
queda de la següent manera: 1 Director Tècnic, 2 Titulars superiors, 5 monitors
amb torns que han cobrir les 24 hores i els set dies de la setmana i 1 Auxiliar
de neteja, tots ells a jornada completa i 1 auxiliar de neteja a mitja jornada.
També es dona l’opció
a comptar amb el suport de personal voluntari.
El servei d’Alberg de
Manacor pertany a la Xarxa d’Inserció Social del Consell de Mallorca, per la
qual cosa s’ha de treballar conjuntament en l’Equip Tècnic del servei i l’Equip
de Valoració (EV) de l’IMAS per determinar les condicions d’accés, moviments
dins la Xarxa, temps d’estada i circuit de casos, aplicant el Pla Individual
d’Intervenció (PII).
Comença avui, dia 1
de Novembre de 2023 un nova etapa per a la Fundació Trobada i pel servei
d’Alberg per a la Part Forana de Mallorca, i es fa amb la il·lusió pròpia de
comptar amb millors recursos humans i econòmics sempre amb l’objectiu de donar
el millor servei a les persones mes vulnerables de la societat, els que no
tenen sostre, família ni treball.
Desprès de 31 anys al
servei de la Part Forana de Mallorca, sembla que La Fundació Trobada amb aquest
contracte ha rebut un reconeixement institucional per a la tasca ben feta, els
serveis ben prestats, la provada professionalitat dels treballadors, i la encomiable
constància del Patronat.
És un moment en que sorgeix
un sentiment de gratitud a l’Administració Pública, banca, donants i simpatitzants
que han col·laborat a que la Fundació Trobada superés inevitables dificultats i
arribés a la inauguració d’aquesta nova etapa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada