dissabte, 27 de febrer del 2021

Secrets d'una mirada (47)

Per l'impagament d'una multa de 1800 euros em condemnaren a sis mesos de presó i vaig complir tres i mig

Avui parlem amb M., un home robust de 56 anys que gaudeix de molt bona salut i que és a l’alberg ja per segona vegada. Però comencem pel principi. 

Va néixer a Bons Aires, Argentina i va fer els estudis primaris fins a acabar el batxiller. Realment es nota que a la seva fortalesa física s’afegeix una certa preparació intel·lectual. 

Als 16 anys ja es va posar a fer feina, primer a una fàbrica de fideus i després a un taller mecànic, tasques que es van veure interrompudes per el servei militar que aleshores, any 1982, a Argentina era obligatori. A l’exèrcit va servir dos anys al cos d’infanteria. 

“Vaig contreure matrimoni, dels qual va néixer una filla que actualment és fadrina i viu també a Mallorca i amb la que tinc una bona relació. Ara crec que ha viatjat a Alemanya. En aquests moments estic separat de la meva dona.” 

“He estat venedor d’una botiga de roba i després vaig fer feina a una empresa d’autobusos de llarga distància. Després em vaig convertir en treballador autònom dedicat al lloguer de pistes de futbol però només de 6 jugadors: eren uns complexes esportius amb bars i bufets. Allà hi vaig esser 10 anys.” 

Va venir a Mallorca a l’any 2002, començant a treballar a la construcció amb l’empresa de Sion Mascaró a la secció de jardineria per després passar a l'Hosteleria, fent de cuiner a distints restaurants i hotels, fins que la pandèmia va aturar aquestes activitats econòmiques. 

Ara treball per l’Ajuntament de Son Servera mitjançant un programa especial, però és temporal i no estem a la Seguretat Social: tenim una assegurança d’accidents i responsabilitat civil”. Del contracte de dos mesos ja n’he passat un. 

Havia estat abans a l’Alberg de Manacor fa un any aproximadament. Era el temps del primer estat d’alarma del Govern Central i el Consell de Mallorca havia habilitat places especials d’acolliment nocturn, perquè no volien que ningú dormís al carrer. Hi vaig estar un mes i mig. 

Per mor d’una prova d’alcoholèmia positiva molt alta, em condemnaren a una multa de 1.800 euros que no vaig poder pagar i per l’impagament em condemnaren a sis mesos de presó.” 

“Quant el jutge va resoldre l’apel·lació que havíem feta jo ja havia acomplir tres mesos i mig a la presó. Finalment em deixaren lliure i estic a l’espera de judici senyalat pel mes d’abril, per sol·licitar la permuta de la condemna que resta per treballs per a la comunitat”. 

L’acumulació de problemes no facilita gens ni una mica la vida a aquest home: la pandèmia, el tancament de les empreses de la seva especialitat, les condemnes i presó, sense contar que va haver de dormir dos o tres dies al cotxe. Així i tot es mostra optimista. 

“Esper que em cridin del darrer restaurant que hi vaig estar perquè estan contents amb la meva feina i crec que la podria fer compatible amb la feina a l’Ajuntament que son els matins i al restaurant estic a la meva especialitat que és el grill, i sol esser l’horabaixa”. 

A la seva força física s’uneix la fortalesa mental i ambdues segur que li ajudaran a sortir d’aquesta situació: “Si no em manca la feina, el meu futur es aquí i penso comprar-me un pis i tot per a viure amb independència”. 

S’acomiada amb unes paraules de cortesia: “Bona gent la de l’Alberg. Estic satisfet del menjar i la resta de serveis. Molt agraït per les atencions rebudes.” 

L’Alberg de Manacor és un servei del Consell de Mallorca per a la Part Forana de Mallorca i que gestiona la Fundació Trobada.





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada